Чай на фокус: Ориент



Понякога и сред най-непретенциозните и евтини български марки можеш да откриеш бисер. Точно такъв е и сегашният случай. От серията Premium herbs & fruits досега бях с противоречиви впечатления - по-скоро хубава опаковка и дизайн, отколкото съдържание. Но ето, че сега ме изненадаха и с чая си. Както виждате, запасил съм се и с резервна кутия, защото при цена от 1.50 лв за 20 пакетчета (в "Кауфланд", но сигурно го има и в "Метро", "Фантастико", "Билла" и "Пикадили") вероятността да изчезне от рафтовете е голяма. А щом съм се запасил, значи има защо и може да ми се вярва.

И така - в невзрачните добре познати хартиени пликчета, свързани и подредени по двойки, се крие микс от зелен чай, корени от сладник, кори канела и семена от звездовиден анасон. Идеологически и интонационно комбинацията е много близка до кашмирския чай Kehwa, заради присъствието на ориенталските подправки. Затова реших, че е добра идея при запарката да добавям по 2-3 зрънца кардамон (продава се в магазините за подправки или в магазини за чай като Droga.bg), както и няколко тичинки шафран. Знаете, че не съм фен на захарта, но тук по изключение върви да добавите и някоя-друга малка бучка небет-шекер или едри кристалчета кафява захар. Също така не е лоша идеята температурата да е близка до 100-те градуса, а не около 70, както по принцип се изисква за зелен чай.

Резултатът? Изключително ароматен и вкусен чай с красив кехлибарен цвят, който ще върне силите и тонуса ви в студените ноемврийски и предстоящите зимни вечери. За мен този вкус завинаги ще бъде свързан с пътешествието ми из Индия и Кашмир, каквото пожелавам на всеки да преживее. До скоро!


Няма коментари:

Публикуване на коментар